Actueel - Blog

In the spotlight | Make it happen!

Geplaatst door: Daniëlle van der Linden

In een tijd waarin (bijna) alles anders is dan normaal, willen we het dit keer ook over een andere boeg gooien. Veelal zijn wij op zoek naar kandidaten, maar nu zijn we op zoek naar een nieuwe uitdaging voor onze medewerker, Robert. We besloten die zoektocht in een ander jasje te gieten, dus plande Daniëlle een interview met hem in.

“Robert, omschrijf jouw functie eens in eigen woorden, hoe noem jij jezelf?”. “Een verpakkingsdeskundige” was het kort maar krachtige antwoord. Maar gaandeweg ons interview zou blijken dat hij zichzelf met deze relatief simpele functiebenaming behoorlijk tekort doet.

Daniëlle: “We kennen elkaar natuurlijk al een tijdje, maar kun je mij uitleggen, als leek, wat jouw werkzaamheden inhouden?” Hij lachte een keer, en enthousiast begon hij te vertellen: “Mijn ervaring zit in de ontwikkeling van verpakkingen in de meeste brede zin van het woord. Verpakkingen van veelal de luxe food en non-food artikelen, ook binnen FMCG. Bij vooraanstaande bedrijven, de merkeigenaren. Maar ook de kleine(re) familiebedrijven. Gelukkig aard ik nogal snel ergens, dus de grootte van het bedrijf maakt eigenlijk niet uit, voor mij gaat het juist om de uitdaging die er in zit.”

 “Het mooiste aan mijn werk is dat je betrokken kunt zijn bij innovatieve ontwikkelingstrajecten vanaf A tot Z. Verpakkingen lijken zo simpel, maar er zijn zoveel verschillende aspecten waar je bij de productie van verpakkingen rekening mee moet houden. Natuurlijk moeten verpakkingen doen waarvoor ze initieel gemaakt worden, maar daarnaast hebben ze een informatieve functie, zit er een logistiek oogpunt aan, en natuurlijk moet het marketingtechnisch ook kloppen. En de kunst is juist om met alle facetten die meespelen rekening te houden, en deze in de meest optimale verhouding te verwerken. Niet zo simpel als dat het lijkt.”

Als er zoveel facetten zijn, hoe bepaal je dan welke de belangrijkste zijn?  “Verduurzamen en kostenreductie blijven natuurlijk een hot item. Tegenwoordig is er een wildgroei aan verpakkingen, die veel duurzamer geproduceerd kunnen worden. Door productielijnen anders in te richten kun je niet alleen duurzamer produceren, maar maak je tevens omgevingen meer beheersbaar en kun je een hoop kosten besparen. Het kan allemaal veel simpeler, mits je het overzicht maar hebt en alle aspecten laat meewegen.”

Inmiddels werkt Robert alweer twee jaar bij Forexx. En dat bevalt hem goed, heel goed zelfs. “Forexx is een compacte professionele club, open minded. De coachingstrajecten uit het Forexx concept zijn voor mij heel interessant, niet alleen op zakelijke skills, maar ook zeker op persoonlijk vlak.”

Tot slot, waarom moeten opdrachtgevers voor jou kiezen? “Mijn sterke kant is dat ik snel een overzicht kan creëren, een helikopter view, ook in complexe trajecten. Ik ben zowel strategisch als analytisch sterk, en daarnaast een echte verbinder tussen alle betrokkenen. Ik ben creatief, maar ook realiserend. Mijn motto? Make Things Happen! ”

Wil jij deze man aan boord van jouw organisatie? Dan hebben we goed nieuws, want hij is per direct beschikbaar. Neem daarvoor contact op met onze collega Nick Lamers via 06- 12010880 of n.lamers@forexx.nl

Overige Nieuws